Czy e-mail marketing jest skuteczną formą reklamy internetowej?

Ciekawe i gorące tematy dnia powszedniego.

Obecnie istnieje wiele sposobów na reklamowanie się w internecie. Najczęściej jest to publikacja ciekawych postów w  mediach społecznościowych czy ekspozycja marki oraz towarów w sieciach wyszukiwania. Jednak jedną z najstarszych form dotarcia do klienta jest e-mail marketing. Ta nieco niedoceniana forma kontaktu z potencjalnym kupującym polega na cyklicznym lub sezonowym wysyłaniu wiadomości mailowych zawierających najciekawsze oferty proponowane przez firmę. Można w nich zawrzeć dosłownie wszystko – od przyciągających uwagę grafik, po ciekawą, interesującą i wciągającą treść. 

Zadaniem e-mail marketingu jest spowodowanie, że odbiorca wejdzie z reklamą w interakcję i przejdzie na stronę sklepu oraz dokona zakupu. Wiele osób uważa jednak, że e-mail marketing ma mniejszą siłę przedstawienia swojej treści ze względu na możliwość wypisania się z listy subskrybentów, przez co mailing przestanie się wysyłać do potencjalnych kupujących. Nie jest to do końca prawda, ponieważ w podobny sposób można postąpić z każdą formą reklamy. Na przykład materiały publikowane w sieci wyszukiwania wyłączane są poprzez wtyczki w przeglądarkach, które blokują dodatkową zawartość strony internetowej. Natomiast, jeśli chodzi o media społecznościowe to nie każdy ma na nich konto, a adres mailowy posiada wiele osób, nawet takich, które korzystają z internetu raz na jakiś czas.

Na czym polega e-mail marketing?

E-mail marketing polega na masowym wysyłaniu wiadomości na skrzynki odbiorcze adresatów. Lista kontaktów może pochodzić ze zweryfikowanych baz mailingowych. Dodatkowo można ją utworzyć poprzez dodanie na stronę internetową formularza kontaktowego, który będzie uzupełniany przez potencjalnych klientów. Dzięki temu uzyskuje się unikalne kontakty do osób, które wyrażają zgodę na wejście w interakcję z daną firmą. Jeśli chce się, aby e-mail marketing był skuteczny to wiadomości wysyłane do klientów powinny zawierać chwytliwy tytuł, który zachęci do otworzenia wiadomości, ciekawą treść połączoną z grafiką oraz klikalnymi przyciskami kierującymi do wybranej oferty. Dzięki temu klient ma świadomość, czego może spodziewać się podczas wizyty na stronie. Skuteczny e-mail marketing dla firm może zapewnić współpraca z agencją marketingową, na przykład taką jak Adsynergy. Doświadczeni specjaliści z pewnością pomogą stworzyć interesujące dla odbiorców treści e-maili.

Reklama w formie mailingu ma tę przewagę nad innymi formami marketingu, że dociera w krótkim czasie do wybranej grupy docelowej. Dzięki temu możliwe jest zainteresowanie odbiorców krótkoterminową promocją, a także uniknięcie zewnętrznych blokad w postaci specjalnych wtyczek w przeglądarkach. Dodatkowo możliwe jest śledzenie statystyk, ile osób otrzymało wiadomość, kto dokładnie ją otworzył oraz jak wyglądała interakcja z reklamą. Pozwala to na wykreślenie z listy mailingowej osób, które nie otworzyły żadnej wiadomości od nadawcy.